Breaking News
Loading...
Monday 30 December 2013

MELANCARKAN REZEKI

02:54


• Perbaiki solat anda, fahami sah dan batalnya, rukun dan syaratnya. Jangan terburu-buru. Fahami makna dari bacaan solat anda.

• Perbanyak istighfar, meminta ampun kepada Allah. Minima 100x sehari. Sebaiknya 1000x atau lebih.

• Memperbanyak berbuat baik terutama sedekah dan zakat. Semakin sering anda lakukan sedekah, maka rezeki anda akan semakin lancar. Tapi wajib ikhlas tanpa merungut, tanpa meminta apapun, lakukan hanya kerana Allah saja. Tunaikan zakat sesuai syarat dan rukunnya, gunakan pedoman Al Qur'an, Tafsirnya dan Hadits Nabi s.a.w. Ikuti fatwa Ulama yang benar dalam mazhab 4. Serahkan zakat kepada fakir miskin dan golongan yang berhak lainnya.

• Biasakan bersedekah setiap hari Juma'at sebelum solat Juma'at atau selepasnya

• Lakukan semua perintah Allah dan jauhi semua laranganNya. Bekerjalah dan berdoalah terus disertai tawakal dan dengan disertai keyakinan yang kuat kepada Allah bahwa Allah lah Yang Memberi Rezeki bukan manusia. Bayangkan anda adalah burung yang terbang pagi hari dari sarangnya, terbang tanpa ilmu dan tanpa akal, tapi kembali dengan perut terisi dan membawa makanan untuk anak-anaknya. Burung hanyalah berusaha saja, bukan dia yang memberi rezeki, tapi Allah lah yang menggerakkan burung tersebut mendapatkan rezeki. Jika anda mencari harta dengan jalan yang haram setelah sulit mendapatkan yang halal, bererti anda seolah tidak percaya bahwa Allah lah yang memberi rezeki.

p/s: Jgn Lupa Tekan Butang "Share" Di Bawah - Sampaikan Walau Satu Ayat... Semoga Bermanfaat..

0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer